Subiekt nexo: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "Subiekt nexo") |
|||
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Subiekt nexo | + | '''Subiekt nexo''' (następca [[Subiekt GT|Subiekta GT]]) jest jednym z programów z [[Linia oprogramowania nexo|linii nexo]] stworzonej przez firmę [[InsERT S.A.|InsERT]]. Jest to program kompleksowo wspomagający obsługę sprzedaży w małych i średnich firmach – sklepach, hurtowniach, warsztatach, zakładach usługowych itp. Przyjazny, intuicyjny interfejs ułatwia i przyspiesza pracę, a bogata funkcjonalność zaspokoi potrzeby nowoczesnych przedsiębiorców, bez względu na branżę. |
+ | |||
+ | '''Subiekt nexo''' zapewnia obsługę wszystkich typów dokumentów handlowych (szczególną zaletą jest zaawansowany system zamówień) i sprawne zarządzanie gospodarką magazynową. Posiada rozbudowaną część finansową, dzięki której możliwe jest m.in. wykonywanie operacji kasowych, bankowych czy tworzenie raportów kasowych. Moduły rozliczeniowe umożliwiają ewidencjonowanie rozrachunków, działań windykacyjnych i tabeli kursów walut. Kartotekowa część systemu pozwala prowadzić zaawansowaną ewidencję asortymentu, klientów, urządzeń zewnętrznych, instytucji, wspólników i pracowników. | ||
+ | |||
+ | Subiekt to od lat najczęściej wybierana przez polskich przedsiębiorców marka systemu sprzedaży. '''Subiekt nexo''' jest kolejną wersją tego popularnego programu. Został zaprojektowany ze szczególną dbałością o wygodę użytkownika, dzięki czemu prowadzenie biznesu staje się prostsze. | ||
+ | |||
+ | '''Subiekt nexo''' jest częścią [[Linia oprogramowania nexo|InsERT nexo]] – zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą również: [[Rachmistrz nexo]]''' '''(księga przychodów i rozchodów oraz ewidencja podatku zryczałtowanego),''' '''[[Rewizor nexo]] (system finansowo-księgowy), [[Gratyfikant nexo]](system kadrowo-płacowy) oraz [[Gestor nexo]] ([[CRM]]). | ||
+ | |||
+ | '''Najważniejsze możliwości''' '''Subiekta nexo''': | ||
+ | * pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych; | ||
+ | * pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ, korekty dokumentów magazynowych; automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury, faktura pro forma, faktura sprzedaży z wielu magazynów; | ||
+ | * rozbudowany system zamówień - każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu; | ||
+ | * kartoteka asortymentu - towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece; | ||
+ | * kartoteka klientów obejmująca również informacje typu [[CRM]]; | ||
+ | * prowadzenie elastycznej polityki cenowej - możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów; cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży; | ||
+ | * obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup; | ||
+ | * kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane); | ||
+ | * rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy standardowe, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej za pomocą wymiany plików, a także online (wybrane banki); | ||
+ | * prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe, kompensaty; | ||
+ | * rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych); | ||
+ | * automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych; | ||
+ | * pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: [[Rachmistrz nexo]] i [[Rewizor nexo]]. | ||
+ | |||
+ | == Sprzedaż, Zakup, Magazyn == | ||
+ | * Pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych. | ||
+ | * Pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych w dowolnej walucie, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów magazynowych, automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury. | ||
+ | * Faktura sprzedaży z wielu magazynów oraz przypisana do oddziału. | ||
+ | * Zaawansowane dodawanie pozycji na dokumentach z wizualizacją towaru. | ||
+ | * Wybór adresu dostawy na dokumentach sprzedaży i wydaniach; możliwość wyboru innego dostawcy w dokumentach zakupu oraz innego odbiorcy w dokumentach sprzedaży oraz zamówieniach. | ||
+ | * Faktura pro forma. | ||
+ | * Rozbudowany system zamówień; każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu. | ||
+ | * Rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów paskowych). | ||
+ | * Automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych. | ||
+ | * Możliwość podłączenia dodatkowych kosztów w postaci dokumentu rozchodu (RW) do pozycji na dokumencie sprzedaży (FS, PA itd.). | ||
+ | * Możliwość zwiększenia precyzji ceny na dokumentach do 6 miejsc po przecinku. | ||
+ | * Możliwość ustawienia kolorów na pozycjach poniżej marży lub kosztów. | ||
+ | * Możliwość określania promocji dla określonych klientów na określony asortyment w określonym terminie w postaci rabatu, gratisu lub dodatku. | ||
+ | |||
+ | == Zamówienia == | ||
+ | * Każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu. | ||
+ | * Zamawiającym może być inny klient niż finalny nabywca oraz odbiorcę towarów. | ||
+ | * Podczas wprowadzania dokumentu można zdefiniować termin realizacji pozycji, który jest wyliczany na podstawie oczekiwanego średniego czasu dostawy z kartoteki towaru. | ||
+ | * Możliwość zarezerwowania stanu magazynowego. | ||
+ | * Możliwość określenia dowolnego adresu i sposobu dostawy. | ||
+ | * Możliwość oznaczania dokumentów za pomocą flag już określonych przez program. | ||
+ | |||
+ | == Zlecenia == | ||
+ | * Sprawna obsługa bieżących stanów magazynowych – użytkownik może zamawiać dostawę towaru do stanu optymalnego magazynu, który uwzględnia w nim bieżący poziom towaru, wielkość zamówień od klienta oraz zamówienia niezrealizowane i w drodze dostawy. | ||
+ | * Ewidencjonowanie zleceń produkcyjnych montażu i demontażu z możliwością zmiany zapotrzebowania na składniki. | ||
+ | * Możliwość zarezerwowania stanu magazynowego. | ||
+ | |||
+ | == Płatności == | ||
+ | * Możliwość płatności gotówkowej w wydzielonym stanowisku kasowym. | ||
+ | * Oprócz gotówki czy kart płatniczych można zdefiniować wiele innych form płatności, np. płatność za pobraniem, bony. | ||
+ | * Możliwość rejestrowania zakupów dokonywanych przez pracowników; podczas ewidencjonowania takiego dokumentu możliwe rozliczenie zaliczki pobranej przez pracownika. | ||
+ | * Możliwość cedowania płatności na innego płatnika. | ||
+ | * Płatności dostępne nie tylko dla dokumentów sprzedaży i zakupu, ale także dla dokumentów magazynowych i zamówień (np. możliwość wystawienia zamówienia lub wydania magazynowego z zaliczką zapłaconą kartą płatniczą). | ||
+ | |||
+ | == Cenniki == | ||
+ | * Możliwość zdefiniowania wielu cenników głównych (dotyczących całego asortymentu). | ||
+ | * Przypisanie cennika głównego do oddziału oraz możliwość przypisania cennika głównego i dodatkowego klientowi. | ||
+ | * Asortyment w cenniku może wystąpić wielokrotnie - można w nim określić cenę, domyślny i maksymalny rabat w zależności od jednostki miary i wysokość progu sprzedaży. | ||
+ | * Możliwość blokowania ceny i rabatu towaru na dokumencie sprzedaży związanym z danym cennikiem. | ||
+ | * Możliwość definiowania cenników statycznych i dynamicznych. Cennik dynamiczny wylicza cenę wybranego towaru bądź usługi za pomocą zdefiniowanych parametrów (aktualnego kursu, zadanej marży, funkcji kalkulującej cenę bazową) pozycji podczas określonego żądania, np. przy wprowadzaniu ich na specyfikację w dokumencie sprzedaży, w odróżnieniu do cennika statycznego, który zwraca cenę skalkulowaną uprzednio i zapisaną na pozycji tego cennika. | ||
+ | * Statusy cennika pozwalające opracować poprawnie cennik zanim zostanie wystawiony do publicznej wiadomości. Cennik w trakcie opracowania posiada status „w przygotowaniu”, co oznacza, że jest niedostępny w sprzedaży. Po fazie opracowania cennik otrzymuje status „opublikowany”, który oznacza, że może zostać wykorzystany podczas procesu sprzedaży. | ||
+ | |||
+ | == Finanse == | ||
+ | * Operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane). | ||
+ | * Kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony). | ||
+ | * Możliwość zdefiniowania wielu stanowisk kasowych w obrębie jednej kasy (przydatne m.in. podczas korzystania z sesji kasowych, które są związane ze stanowiskiem oraz raportów kasowych, które dotyczą kasy). | ||
+ | * Możliwość przypisania form płatności do stanowiska kasowego. | ||
+ | * Raport kasowy to zbiorczy dokument, który może być przekazany bezpośrednio do księgowości (może być odzwierciedleniem jednej lub wielu sesji kasowych). | ||
+ | * Spójna obsługa operacji na rachunku bankowym bez względu na sposób prowadzenia rachunku (ewidencjonowanie ręczne, bankowość elektroniczna). | ||
+ | * Bankowość elektroniczna offline i online. | ||
+ | * Polecenie przelewu/wpłaty gotówkowej standardowe, podatkowe, ZUS-owe. | ||
+ | * Możliwość rejestrowania środków w drodze, kończenie rozpoczętego transferu | ||
+ | |||
+ | == Rozliczenia == | ||
+ | * Podział płatności na rodzaje - dla każdego z nich można określić, jaki typ rozrachunku będzie tworzony dla płatności (np. KP rodzaju spłata tworzy spłatę należności, a rodzaju zaliczka tworzy zobowiązanie). | ||
+ | * Rozliczenia waluta obca – PLN. | ||
+ | * Kompensaty rozrachunków. | ||
+ | |||
+ | == Asortyment == | ||
+ | * Towar może zostać przyporządkowany do wielu działów sprzedaży niezależnych od grup asortymentu, które zdefiniowane są w hierarchicznym słowniku. | ||
+ | * Nowy sposób definiowania jednostek miar - przeliczniki pomiędzy miarami są zdefiniowane jako licznik i mianownik ułamka zwykłego, co pozwoli zdefiniować takie jednostki jak 1/3. | ||
+ | * Do jednostek miar przyporządkowane są: opakowanie zwrotne, nazwa fiskalna, kod kreskowy itd. (pozwala to np. zaprogramować kasę tym samym towarem w różnych jednostkach miary, wybrać towar z daną jednostką na dokument za pomocą kodów kreskowych). | ||
+ | * Jednostki posiadają indywidualną precyzję, którą można zmienić, wprowadzając miarę na dany towar; z jednostką w towarze związany jest kod kreskowy, opakowanie, gabaryty, czyli masa, objętość i wymiary; | ||
+ | * W kartotece można zdefiniować indywidualnie dla każdego magazynu oprócz stanu minimalnego również stan optymalny, który domyślnie jest wykorzystywany przy zamawianiu towaru u dostawcy. | ||
+ | * Możliwość ukrywania towaru na wybranych magazynach. | ||
+ | * Możliwość określenia standardowego terminu realizacji na Zamówieniach od klienta. | ||
+ | * Możliwość określenia standardowego terminu realizacji na Zleceniach do dostawcy. | ||
+ | |||
+ | == Modele == | ||
+ | * Obsługa rozmiarówki za pomocą modeli i jego wariantów. | ||
+ | * Możliwość generowania asortymentu na podstawie modelu. | ||
+ | |||
+ | == Klienci == | ||
+ | * Możliwość przypisania typu transakcji handlowej i waluty, w jakiej ma zostać domyślnie wystawiony dokument sprzedaży oraz określenia limitu kredytu kupieckiego, który uwzględnia również wydany (dokumenty WZ) towar z magazynu. | ||
+ | * Indywidualne parametry wydruków - można zdefiniować specjalne wzorce wydruków dla każdego typu dokumentu. | ||
+ | * Ewidencja przedstawicieli/pracowników klienta. | ||
+ | * Wieloaspektowość klientów z podziałem klientów na standardowych i potencjalnych (mogą nimi być wszystkie instytucje, pracownicy oraz wspólnicy). | ||
+ | * Centralizacja informacji o kliencie – możliwość wystawienia dokumentów handlowych pracownikowi i wspólnikowi. | ||
+ | * Podział klientów na osoby fizyczne i firmy z indywidualnymi atrybutami oraz możliwość przekształcania w obie strony. | ||
+ | * Mechanizm przestrzegający przed dublowaniem klientów (sprawdzający unikalność NIP) - dane odnalezionego klienta można od razu wpisać np. jako oddział lub centralę lub można je wykorzystać do pracy. | ||
+ | * Wysyłanie indywidualnych lub masowych wiadomości SMS. | ||
+ | * Możliwość zdefiniowania wielu adresów – w tym adresów dostaw. | ||
+ | * Możliwość określenia struktury organizacyjnej klienta (centrala i oddziały). | ||
+ | * Możliwość zdefiniowania szablonów klientów. | ||
+ | * Osobne cenniki dla klientów. | ||
+ | * Możliwość wymiany dokumentów za pomocą pliku EPP. | ||
+ | * Możliwość konfiguracji kolejności przechodzenia po kolumnach w dokumentach. | ||
+ | * Możliwość definiowania naklejek dla towarów i klientów. | ||
+ | |||
+ | == Urządzenia zewnętrzne == | ||
+ | * Rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych). | ||
+ | * Serwer kasowy umożliwiający automatyczną synchronizację kartotek asortymentu z kasami fiskalnymi, sprawdzarkami cen i wagami etykietującymi oraz automatyczny odczyt danych o sprzedaży z kas fiskalnych. | ||
+ | * Możliwość pobrania z kasy paragonów kasowych i wystawienia na ich podstawie zwrotu detalicznego lub faktury detalicznej. | ||
+ | * Odbiór sprzedaży dziennej z kasy fiskalnej z uwzględnieniem asortymentu brakującego na stanie magazynowym w programie (przesorty). | ||
+ | * Odbiór raportów dobowych. |
Aktualna wersja na dzień 00:39, 14 cze 2017
Subiekt nexo (następca Subiekta GT) jest jednym z programów z linii nexo stworzonej przez firmę InsERT. Jest to program kompleksowo wspomagający obsługę sprzedaży w małych i średnich firmach – sklepach, hurtowniach, warsztatach, zakładach usługowych itp. Przyjazny, intuicyjny interfejs ułatwia i przyspiesza pracę, a bogata funkcjonalność zaspokoi potrzeby nowoczesnych przedsiębiorców, bez względu na branżę.
Subiekt nexo zapewnia obsługę wszystkich typów dokumentów handlowych (szczególną zaletą jest zaawansowany system zamówień) i sprawne zarządzanie gospodarką magazynową. Posiada rozbudowaną część finansową, dzięki której możliwe jest m.in. wykonywanie operacji kasowych, bankowych czy tworzenie raportów kasowych. Moduły rozliczeniowe umożliwiają ewidencjonowanie rozrachunków, działań windykacyjnych i tabeli kursów walut. Kartotekowa część systemu pozwala prowadzić zaawansowaną ewidencję asortymentu, klientów, urządzeń zewnętrznych, instytucji, wspólników i pracowników.
Subiekt to od lat najczęściej wybierana przez polskich przedsiębiorców marka systemu sprzedaży. Subiekt nexo jest kolejną wersją tego popularnego programu. Został zaprojektowany ze szczególną dbałością o wygodę użytkownika, dzięki czemu prowadzenie biznesu staje się prostsze.
Subiekt nexo jest częścią InsERT nexo – zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą również: Rachmistrz nexo (księga przychodów i rozchodów oraz ewidencja podatku zryczałtowanego), Rewizor nexo (system finansowo-księgowy), Gratyfikant nexo(system kadrowo-płacowy) oraz Gestor nexo (CRM).
Najważniejsze możliwości Subiekta nexo:
- pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych;
- pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ, korekty dokumentów magazynowych; automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury, faktura pro forma, faktura sprzedaży z wielu magazynów;
- rozbudowany system zamówień - każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu;
- kartoteka asortymentu - towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece;
- kartoteka klientów obejmująca również informacje typu CRM;
- prowadzenie elastycznej polityki cenowej - możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów; cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży;
- obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup;
- kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane);
- rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy standardowe, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej za pomocą wymiany plików, a także online (wybrane banki);
- prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe, kompensaty;
- rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych);
- automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych;
- pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo i Rewizor nexo.
Spis treści
Sprzedaż, Zakup, Magazyn
- Pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych.
- Pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych w dowolnej walucie, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów magazynowych, automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury.
- Faktura sprzedaży z wielu magazynów oraz przypisana do oddziału.
- Zaawansowane dodawanie pozycji na dokumentach z wizualizacją towaru.
- Wybór adresu dostawy na dokumentach sprzedaży i wydaniach; możliwość wyboru innego dostawcy w dokumentach zakupu oraz innego odbiorcy w dokumentach sprzedaży oraz zamówieniach.
- Faktura pro forma.
- Rozbudowany system zamówień; każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu.
- Rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów paskowych).
- Automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych.
- Możliwość podłączenia dodatkowych kosztów w postaci dokumentu rozchodu (RW) do pozycji na dokumencie sprzedaży (FS, PA itd.).
- Możliwość zwiększenia precyzji ceny na dokumentach do 6 miejsc po przecinku.
- Możliwość ustawienia kolorów na pozycjach poniżej marży lub kosztów.
- Możliwość określania promocji dla określonych klientów na określony asortyment w określonym terminie w postaci rabatu, gratisu lub dodatku.
Zamówienia
- Każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu.
- Zamawiającym może być inny klient niż finalny nabywca oraz odbiorcę towarów.
- Podczas wprowadzania dokumentu można zdefiniować termin realizacji pozycji, który jest wyliczany na podstawie oczekiwanego średniego czasu dostawy z kartoteki towaru.
- Możliwość zarezerwowania stanu magazynowego.
- Możliwość określenia dowolnego adresu i sposobu dostawy.
- Możliwość oznaczania dokumentów za pomocą flag już określonych przez program.
Zlecenia
- Sprawna obsługa bieżących stanów magazynowych – użytkownik może zamawiać dostawę towaru do stanu optymalnego magazynu, który uwzględnia w nim bieżący poziom towaru, wielkość zamówień od klienta oraz zamówienia niezrealizowane i w drodze dostawy.
- Ewidencjonowanie zleceń produkcyjnych montażu i demontażu z możliwością zmiany zapotrzebowania na składniki.
- Możliwość zarezerwowania stanu magazynowego.
Płatności
- Możliwość płatności gotówkowej w wydzielonym stanowisku kasowym.
- Oprócz gotówki czy kart płatniczych można zdefiniować wiele innych form płatności, np. płatność za pobraniem, bony.
- Możliwość rejestrowania zakupów dokonywanych przez pracowników; podczas ewidencjonowania takiego dokumentu możliwe rozliczenie zaliczki pobranej przez pracownika.
- Możliwość cedowania płatności na innego płatnika.
- Płatności dostępne nie tylko dla dokumentów sprzedaży i zakupu, ale także dla dokumentów magazynowych i zamówień (np. możliwość wystawienia zamówienia lub wydania magazynowego z zaliczką zapłaconą kartą płatniczą).
Cenniki
- Możliwość zdefiniowania wielu cenników głównych (dotyczących całego asortymentu).
- Przypisanie cennika głównego do oddziału oraz możliwość przypisania cennika głównego i dodatkowego klientowi.
- Asortyment w cenniku może wystąpić wielokrotnie - można w nim określić cenę, domyślny i maksymalny rabat w zależności od jednostki miary i wysokość progu sprzedaży.
- Możliwość blokowania ceny i rabatu towaru na dokumencie sprzedaży związanym z danym cennikiem.
- Możliwość definiowania cenników statycznych i dynamicznych. Cennik dynamiczny wylicza cenę wybranego towaru bądź usługi za pomocą zdefiniowanych parametrów (aktualnego kursu, zadanej marży, funkcji kalkulującej cenę bazową) pozycji podczas określonego żądania, np. przy wprowadzaniu ich na specyfikację w dokumencie sprzedaży, w odróżnieniu do cennika statycznego, który zwraca cenę skalkulowaną uprzednio i zapisaną na pozycji tego cennika.
- Statusy cennika pozwalające opracować poprawnie cennik zanim zostanie wystawiony do publicznej wiadomości. Cennik w trakcie opracowania posiada status „w przygotowaniu”, co oznacza, że jest niedostępny w sprzedaży. Po fazie opracowania cennik otrzymuje status „opublikowany”, który oznacza, że może zostać wykorzystany podczas procesu sprzedaży.
Finanse
- Operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane).
- Kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony).
- Możliwość zdefiniowania wielu stanowisk kasowych w obrębie jednej kasy (przydatne m.in. podczas korzystania z sesji kasowych, które są związane ze stanowiskiem oraz raportów kasowych, które dotyczą kasy).
- Możliwość przypisania form płatności do stanowiska kasowego.
- Raport kasowy to zbiorczy dokument, który może być przekazany bezpośrednio do księgowości (może być odzwierciedleniem jednej lub wielu sesji kasowych).
- Spójna obsługa operacji na rachunku bankowym bez względu na sposób prowadzenia rachunku (ewidencjonowanie ręczne, bankowość elektroniczna).
- Bankowość elektroniczna offline i online.
- Polecenie przelewu/wpłaty gotówkowej standardowe, podatkowe, ZUS-owe.
- Możliwość rejestrowania środków w drodze, kończenie rozpoczętego transferu
Rozliczenia
- Podział płatności na rodzaje - dla każdego z nich można określić, jaki typ rozrachunku będzie tworzony dla płatności (np. KP rodzaju spłata tworzy spłatę należności, a rodzaju zaliczka tworzy zobowiązanie).
- Rozliczenia waluta obca – PLN.
- Kompensaty rozrachunków.
Asortyment
- Towar może zostać przyporządkowany do wielu działów sprzedaży niezależnych od grup asortymentu, które zdefiniowane są w hierarchicznym słowniku.
- Nowy sposób definiowania jednostek miar - przeliczniki pomiędzy miarami są zdefiniowane jako licznik i mianownik ułamka zwykłego, co pozwoli zdefiniować takie jednostki jak 1/3.
- Do jednostek miar przyporządkowane są: opakowanie zwrotne, nazwa fiskalna, kod kreskowy itd. (pozwala to np. zaprogramować kasę tym samym towarem w różnych jednostkach miary, wybrać towar z daną jednostką na dokument za pomocą kodów kreskowych).
- Jednostki posiadają indywidualną precyzję, którą można zmienić, wprowadzając miarę na dany towar; z jednostką w towarze związany jest kod kreskowy, opakowanie, gabaryty, czyli masa, objętość i wymiary;
- W kartotece można zdefiniować indywidualnie dla każdego magazynu oprócz stanu minimalnego również stan optymalny, który domyślnie jest wykorzystywany przy zamawianiu towaru u dostawcy.
- Możliwość ukrywania towaru na wybranych magazynach.
- Możliwość określenia standardowego terminu realizacji na Zamówieniach od klienta.
- Możliwość określenia standardowego terminu realizacji na Zleceniach do dostawcy.
Modele
- Obsługa rozmiarówki za pomocą modeli i jego wariantów.
- Możliwość generowania asortymentu na podstawie modelu.
Klienci
- Możliwość przypisania typu transakcji handlowej i waluty, w jakiej ma zostać domyślnie wystawiony dokument sprzedaży oraz określenia limitu kredytu kupieckiego, który uwzględnia również wydany (dokumenty WZ) towar z magazynu.
- Indywidualne parametry wydruków - można zdefiniować specjalne wzorce wydruków dla każdego typu dokumentu.
- Ewidencja przedstawicieli/pracowników klienta.
- Wieloaspektowość klientów z podziałem klientów na standardowych i potencjalnych (mogą nimi być wszystkie instytucje, pracownicy oraz wspólnicy).
- Centralizacja informacji o kliencie – możliwość wystawienia dokumentów handlowych pracownikowi i wspólnikowi.
- Podział klientów na osoby fizyczne i firmy z indywidualnymi atrybutami oraz możliwość przekształcania w obie strony.
- Mechanizm przestrzegający przed dublowaniem klientów (sprawdzający unikalność NIP) - dane odnalezionego klienta można od razu wpisać np. jako oddział lub centralę lub można je wykorzystać do pracy.
- Wysyłanie indywidualnych lub masowych wiadomości SMS.
- Możliwość zdefiniowania wielu adresów – w tym adresów dostaw.
- Możliwość określenia struktury organizacyjnej klienta (centrala i oddziały).
- Możliwość zdefiniowania szablonów klientów.
- Osobne cenniki dla klientów.
- Możliwość wymiany dokumentów za pomocą pliku EPP.
- Możliwość konfiguracji kolejności przechodzenia po kolumnach w dokumentach.
- Możliwość definiowania naklejek dla towarów i klientów.
Urządzenia zewnętrzne
- Rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych).
- Serwer kasowy umożliwiający automatyczną synchronizację kartotek asortymentu z kasami fiskalnymi, sprawdzarkami cen i wagami etykietującymi oraz automatyczny odczyt danych o sprzedaży z kas fiskalnych.
- Możliwość pobrania z kasy paragonów kasowych i wystawienia na ich podstawie zwrotu detalicznego lub faktury detalicznej.
- Odbiór sprzedaży dziennej z kasy fiskalnej z uwzględnieniem asortymentu brakującego na stanie magazynowym w programie (przesorty).
- Odbiór raportów dobowych.